چرا بیمارستان دوستدار کودک برای زایمان بهتر است؟

برای زایمان بیمارستان دوستدار کودک انتخاب کنید.در این بیمارستان ها اقدامات ساده و مهمی بشرح ذیل انجام میشود تا مادران ،شیردهی موفقی داشته باشند پس لازم است شما  مادر گرامی با کارکنان بهداشتی درمانی همکاری کنید:
*** در دوران بارداری که برای مراقبت های بهداشتی دوره ای مراجعه می کنید ،اطلاعاتی در مورد شیر مادر از کارکنان بهداشتی کسب نموده،در کلاس های آموزشی شرکت کنید و برای شیردهی عزم تان را جزم کرده و آماده شوید.
***در این بیمارستان ها تا حد امکان از انجام سزارین ،تجویز مسکن و آرام بخش اجتناب می کنند.مگر اینکهاز لحاظ پزشکی ضرورت داشته باشد.پس خودتان داوطلب سزارین نباشید.
***تماس پوست با پوست را بلافاصله بعد از زایمان بین مادر و نوزاد فراهم می کنند.خودتان نیز همکاری کرده و تقاضای این تماس را داشته باشید.چون این تماس موجب گرم نگه داشتن نوزاد و شروع زودرس تغذیه با شیر مادر میشود.تغذیه از پستان را ظرف ساعت اول تولد شروع کنید.
***نوزاد را در تمام شبانه روز در کنار شما قرار میدهند که بتوانند به راحتی و با اطمینان و امنیت از پستان تغذیه شود.
***تغذیه انحصاری با شیر مادر را تشویق می کنند یعنی از دادن هر نوع ماده غذایی مثل آب،آب قند و شیر کمکی به شیرخوار خودداری میکنند مگر اینکه ضرورت پزشکی داشته باشد.این تغذیه انحصاری را تا پایان 6 ماهگی باید ادامه دهید.
***برای نوزادانی که به دلایلی امکان تغذیه مستقیم از پستان را ندارند،شیر دوشیده شده مادر را بر حسب وضعیت مکیدن و بلعیدن او یا با لوله معدی،یا با سرنگ،قاشق و فنجان به شیر خوار می دهند.از شیشه و پستانک استفاده نمیکنند.
***به شما توصیه میکنند که به علایم زود رس گرسنگی شیرخوار به موقع توجه داشته باشید و او را بر اساس میل و تقاضایش بطور مکرر (نه بر حسب ساعت)تغذیه کنید تا تولید شیرتان زیاد شود.
***روش در آغوش گرفتن و به پستان گذاشتن صحیح شیرخوار را به شما نشان می دهند که باید بخوبی رعایت کنید.
***پس از ترخیص در صورت بروز مشکلی در شیردهی با کارکنان بیمارستان تماس بگیرید.آنان برای حمایت از تغذیه شیرخوار با شیر مادر و حل مشکلات شیردهی کمک خواهند کرد.
***بعلاوه برای تغذیه نوزادان و شیرخواران بیمار بستری با شیر مادر نیز کمک می کنند.

keyboard_arrow_up