راهنمای مراجعین

مراجعه کنندگان گرامی 

با مطالعه مطالب زیر می توانید اطلاعات لازم را درخصوص مراحل پذیرش، بستری و ترخیص کسب کرده و با آگاهی کامل به بیمارستان مراجعه نمایید.

مقررات پذیرش

  • برای بستری شدن حتماً کارت ملی جدید ( برای اتباع پاسپورت یا کارت اقامت معتبر) به همراه داشته باشید.
  • حضور ولی قانونی (پدر یا جد پدری) برای انجام امور درمانی غیراورژانسی بیماران زیر ۱۸ سال ضروری است و برای بانوان متاهل حضور و رضایت همسر همراه با شناسنامه زوجین برای جراحی های مربوط زنان الزامی است.
  • در صورت نیاز به ادامه درمان یا انجام اقدامات تشخیصی – درمانی خاص (با صلاحدید پزشک معالج) که امکان انجام آن در این بیمارستان فراهم نبوده و لازم باشد در سایر بیمارستان ها انجام شود، هماهنگی لازم جهت اخذ پذیرش توسط دفتر پرستاری صورت می گیرد و بیمار با آمبولانس و کادر درمانی اعزام خواهد شد.
  • در صورت مصرف هرگونه دارو قبل از بستری شدن، ابتلا به هرگونه بیماری و یا داشتن حساسیت غذایی حتما مراتب را به پزشک معالج و پرستار مربوطه اعلام نمائید.
  • با توجه به کمبود فضای پارکینگ، امکان پارک وسایل نقلیه همراهان بیمار در بیمارستان مقدور نمی باشد.
  • برای پیگیری های بعدی درمان، هنگام پذیرش حتماً شماره تماس تلفن ثابت اعلام نمائید.
  • برای اعمال جراحی زنان حضور و رضایت همسر لازم است.
  • همراه داشتن نتیجه آزمایش،گزارشات تصویر برداری، اکو و نوار قلب قبل از عمل جراحی الزامی است.
  • در هنگام ارائه اطلاعات خود به پذیرش مراقب سوءاستفاده افراد سودجو از اطلاعاتتان باشید.

 

   مقررات ترخیص

  • پس از ویزیت بیمار و اعلام پزشک جهت ترخیص، لازم است اقدامات درمانی درخواست شده توسط پزشک معالج تکمیل شده، نسخه دارویی ثبت گردد، پرونده درمانی کامل و صورتحساب براساس آن صادر گردد.
  • توسط منشی صورت حساب به همراه بیمار تحویل و سپس از طریق دستگاه پرداخت صورتحساب، باید این صورتحساب پرداخت شود.
  • کلیه وجوه پرداختی بایستی صرفا از طریق صندوق بیمارستان صورت گرفته و رسید حاوی نام بیمار به شما تحویل داده شود. لطفا از پرداخت هرگونه وجه خارج از صندوق ها خودداری نموده و در صورت مشاهده مراتب را به مدیر محترم بیمارستان به شماره ۳۸۵۷۲۲۲۲-۳۸۵۷۲۳۳۶ اطلاع دهید.
  • زمان ترخیص بیمار تا خروج او از بخش بایستی زیر ۲ ساعت باشد.
  • جهت انجام امور مربوط به ترخیص می بایست همراه مراجعه نماید. لذا قبل از ترخیص همراه خود را مطلع نمائید.
  • برای خروج بیمار از بیمارستان داشتن برگ خروج (ترخیص) الزامی است.
  • خواهشمند است جهت ترخیص بیمار خود در راس زمان اعلام شده به بیمارستان مراجعه نمایید.
  • یک هفته بعد از ترخیص، مدارک درمانی شامل خلاصه پرونده و در صورت انجام تصویربرداری، اکوکاردیوگرافی، آندوسکوپی و … تصویر گزارش انجام مراتب را برای مراجعات بعدی به پزشک و نیز نسخه داروئی خود را از ایستگاه پرستاری دریافت نمایید.
  • یک هفته بعد از ترخیص، مدارک لازم جهت ادامه درمان را از واحد مدارک پزشکی و مدارک لازم جهت ارائه به سازمان­های بیمه گر را از واحد ترخیص تحویل بگیرید.

 

  مقررات بیمه

  • بیمار دارای معرفی نامه بیمه تکمیلی، موظف است در روز بستری مبلغ فرانشیز و سایر موارد خارج از تعهد بیمه را پرداخت نماید.
  • بیمارانی که از طرف سازمان­های بیمه گر یا سازمان های طرف قرارداد بیمارستان معرفی می شوند می بایست ما­به­التفاوت تعرفه آزاد اتاق تک تخته با تعرفه اتاق دو تخته و سایر موارد خارج از تعهد بیمه را پرداخت نمایند.
  • برای فرزندان دختر، که تحت پوشش بیمه والدین می باشند همراه داشتن شناسنامه الزامی می باشد.

 

مقررات پرداخت هزینه

  • برای پرداخت هزینه خدمات می توانید از دستگاه کارت خوان موجود در قسمت پذیرش واحد ها استفاده کنید.
  • پرداخت نقدی صرفا از طریق صندوق مرکزی میسر می باشد. لذا از پرداخت هرگونه وجه با هر عنوان به افراد خودداری نمایید.
  • پس از پرداخت وجه، حتما رسید خود را دریافت نمایید.
  • مبلغی که هنگام بستری از شما اخذ می­گردد، مبلغ علی الحساب بوده و مابقی هزینه ها شامل هزینه بیمارستان، حق الزحمه پزشکان در هنگام ترخیص طبق تعرفه های مصوب مشخص اخذ خواهد شد.
  • در صورتیکه مدت بستری بیمار شما بیش از ۳ روز بطول انجامید، جهت اطلاع و تکمیل مبلغ ودیعه به بخش مربوطه مراجعه نمایید.
  • از آنجاییکه هزینه های بیمارستان براساس حداقل تعرفه در بخش خیریه تنظیم شده اند، لذا خواهشمند است از تقاضای هرگونه تخفیف خودداری نمایید.
  • این بیمارستان، بر اساس اصل درآمد، هزینه های جاری خود را اداره می نماید و تحت پوشش هیچ سازمان و نهاد دولتی نمی باشد. در نتیجه پرداخت ودیعه کامل و تسویه حساب بر اساس مبلغ اعلام شده توسط واحد ترخیص، برای بیماران الزامی است.
  • در صورت داشتن هرگونه پیشنهاد، انتقاد و یا شکایت از بیمارستان ضمن رعایت مقررات و حفظ خونسردی می­توانید نظرات خود را به صورت کتبی ثبت نموده و برگه را در صندوق رسیدگی به شکایات بیندازید و یا تحویل مسئول پیگیری امور بیماران بیمارستان نمایید (در ساعات غیر اداری به دفتر سوپروایزر مراجعه نمایید). انتظار است زمان لازم به مسئولین بیمارستان جهت بررسی و اعلام پاسخ به شما داده شود.

 

راهنمای استفاده ار دستگاه پرداخت صورتحساب

۱- انتخاب نوع پرداخت ودیعه یا ترخیص

۲- وارد کردن کد پذیرش یا کد ملی یا نام بیمار  و یا انتخاب نام بیمار از منوی ارائه شده

۳- کنترل مبلغ صورتحساب

۴- زدن روی گزینه پرداخت

۵- کشیدن کارت بانکی در کارتخوان

۶- دریافت رسید پرداخت

 

 

keyboard_arrow_up