مسئولیت اجتماعی

مسئولیت اجتماعی

مسئولیت اجتماعی (social responsibility) از اصول اخلاق کسب و کار است که هر سازمان و شرکتی را ملزم به توجه به آن می‌کند. این مسئولیت به هر سازمانی گوشزد میکند که در روند کسب درآمد و پیشرفت در مسیری که قدم در آن گذاشته،  سلامت جامعه‌ای که در آن زیست می‌کند را در نظر بگیرد و در این مسیر گام‌های مؤثری بردارد.

بیمارستان بازرگانان نیز در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود بیمارستان بازرگانان را در حد یک بیمارستان کامل و پیشرفته تجهیز و بازسازی نموده است. همچنین در این مرکز درمانی واحدی به نام واحد امور اجتماعی با تمرکز بر آسیب های اجتماعی بیماران و نیازهای اقتصادی آنها به ارائه خدمت می پردازد.

بسیاری از فعالان و پژوهشگران اجتماعی علی رغم تاکید بر ضرورت انجام مسئولیت اجتماعی، نقش بخش سلامت و مراقبت‌هاي بهداشتي درماني و به ويژه پزشكان را، به دليل موقعيت ممتاز اقتصادي و اجتماعي كه دارنـد مؤثرتر دانسته‌اند؛.در این راستا بیمارستان بازرگانان نیز به عنوان یکی از مراجعی که در خدمت حوزۀ درمان فعالیت می‌کند، وظیفۀ خود می‌داند که در راستای مسئولیت سنگین اجتماعی خود در این حوزه، خدماتی را به بیماران عزیز و همراهان ارائه دهد. از جملۀ این خدمات  می‌توان به پیگیری مکرر و نظرسنجی از بیماران به طرق مختلف اشاره کرد؛ رضایت‌سنجی از بیماران به روش‌های مختلف اعم از مصاحبه در بخش، دریافت نظرات از طریق صندوق رسیدگی به شکایات، تلفن مستقیم واحد پیگیری امور بیماران و تماس‌های بعد از ترخیص صورت می‌گیرد. این رضایت‌سنجی کمک می‌کند تا ما در بیمارستان بازرگانان تلاش کنیم  کیفیت خدمات‌رسانی خود را ارتقاء دهیم و در جهت آسودگی خاطر بیماران عزیز تمهیدات بیشتر و مؤثرتری را بیندیشیم.

تجهیز و نوسازی این بیمارستان نیز مدت‌زمان قابل توجهی است که در رأس اولویت‌های ما قرار دارد و در تلاشیم تا خدمات درمانی خود را در محیط بهتر و با امکانات بیشتری در اختیار بیماران و همراهان عزیز قرار دهیم، همچنین بیمارستان بازرگانان با برخی از سازمانهای مردم‌نهاد و خیریه‌ها جهت ارائۀ خدمات درمانی به صورت رایگان همکاری می‌کند که از جملۀ آن‌ها می‌توان به شیرخوارگاه شبیر و بنیاد خیریۀ روشنای امید ایرانیان اشاره کرد.

 

از دیگر مسئولیت‌های اجتماعی بیمارستان که خود را مکلف به انجام آن می‌دانیم، شناسایی بیماران نیازمندی است که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند؛ این شناسایی که توسط مددکاران اجتماعی بیمارستان صورت می‌گیرد سبب می‌شود تا بیمارانی که به نوعی تحت آسیب‌های اجتماعی هستند و از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و… رنج میبرند، حتی‌‌الامکان تحت حمایت قرار گیرند.

جهت ارتباط با واحد امور اجتماعی می توانید با شماره های: 38572397 و 38572287 تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

 

 

keyboard_arrow_up