پزشکان در خط مقدم مقابله با کرونا ایستاده‌اند

رئیس بیمارستان بازرگانان در گفت‌وگویی به مناسبت روز پزشک عنوان کرد

پزشکان در خط مقدم مقابله با کرونا ایستاده‌اند

بهزاد کلانتری، رئیس بیمارستان بازرگانان با تبریک فرا رسیدن روز پزشک به اقدامات بیمارستان بازرگانان در حوزه درمان بیماران کرونا اشاره و عنوان کرد که با افزایش ظرفیت دستگاه اکسیژن‌ساز، تخت‌های بیشتری به این بیماران اختصاص خواهد یافت.

 رئیس بیمارستان بازرگانان با بیان اینکه از سال‌های گذشته، روز نخست شهریور ماه مصادف با سالروز ولادت ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است، گفت: من نیز فرارسیدن این روز را به همکارانم تبریک می‌گویم و امیدوارم که سالم و تندرست باشند تا بتوانند به مردم و به جامعه‌ای که به آن‌ها نیاز دارد و مراجعه می‌کند، خدمت کنند.

بهزاد کلانتری با بیان اینکه شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، شرایط ویژه‌ای را در مراکز درمانی و برای کادر درمان ایجاد کرده است، ادامه داد: پزشکان در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و جزو نخستین کسانی هستند که با بیمار مواجه می‌شوند، در واقع، این پزشکان هستند که برنامه درمانی بیمار را تعیین کرده و با تشخیص صحیح و به موقع، کمک می‌کنند که بیماران بسیاری از این وضعیت نامساعد نجات پیدا کنند و جامعه مدیون این زحمات است.

او گفت: پزشکان، برخلاف برخی از ادعاهای نادرست مطرح شده، بیش از هر چیزی به فکر سلامت بیماران هستند و اکثریت جامعه پزشکی وقتی به بیمار می‌رسند خود را فراموش می‌کنند. شیوع بیماری ‌کرونا نیز این رویکرد انسانی و رفتار ایثارگونه را بیش از پیش نمایان کرد.

 او در بخش دیگری از سخنانش به فلسفه تاسیس بیمارستان بازرگانان که همان ایفای مسئولیت اجتماعی تجار بوده است اشاره کرد و گفت: مدیریت بیمارستان بازرگانان در سال 1395 بار دیگر در اختیار اتاق اتاق تهران قرار گرفت و این نهاد برای تحقق مسئولیت اجتماعی خویش تلاش کرده است که بهترین شرایط و امکانات را برای بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، فراهم کند. برای این منظور، تلاش شده که بهترین پزشکان جذب این مرکز درمانی شوند. به طوری که اکنون حدود 170 پزشک به طور مستمر با بیمارستان همکاری دارند؛ پزشکانی که گلچین شده‌اند و در شمار پزشکان حاذق پایتخت قرار دارند.

 کلانتری در ادامه با بیان اینکه اتاق تهران در بیمارستان بازرگانان ساختاری ایجاد کرده که در آن به مردم و مراجعان ارج می‌دهد و تجهیزات به روزی را برای بیماران فراهم کرده است، ادامه داد: این بیمارستان در موضوع کرونا نیز تلاش کرده به وظایف خود عمل کند. به طوری که هم در بخش اورژانس و هم در بخش بستری، تخت‌هایی به این امر اختصاص پیدا کرده است. همچنین درصدد آن هستیم که با تامین اکسیژن‌ساز جدید که در مرحله نصب قرار دارد، در پذیرش و مداوای بیماران کرونایی فعالیت بیشتری داشته باشیم. در واقع، دلیل فعالیت محدود در بخش کرونا آن است که ظرفیت اکسیژن ما محدود و نیاز است که این ظرفیت را تقویت کنیم تا بتوانیم سهم بیشتری از درمان بیماران کرونا را بر عهده بگیریم.

keyboard_arrow_up