واکسن کرونا و موفقیت 99 درصدی

واکسن کرونا تهیه شده توسط آکسفورد، مرحله دوم آزمایش‌های بالینی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و نتایج امیدوار کننده‌ای به همراه داشت. این واکسن اثربخشی مطلوبی روی افراد مسن از خود نشان داده و کارایی 99 درصدی آن از سوی محققان تایید شده است.

در مرحله دوم آزمایش واکسن کرونا، 560 نفر داوطلب مسن شرکت داشتند. نتایج آزمایش نشان می‌دهد که افراد مسن بالای 60 سال پس از دریافت واکسن آکسفورد ساخت شرکت «AstraZeneca» واکنش ایمنی قوی از خود نشان داده‌اند.

در مرحله سوم قرار است واکسن روی گروه‌های دیگری از جمله افراد با سن کمتر از 55 سال نیز مورد بررسی قرار گیرد. براساس اطلاعات منتشر شده در مجله پزشکی «لانست»، افراد بالای 70 سال بعد از دریافت واکسن واکنش بسیار دلگرم کننده‌ای از خود نشان می‌دهند.

محققان معتقد هستند که واکسن آکسفورد یا «ChAdOx1» بی‌خطر است و افراد با سن کمتر از 70 سال نیز می‌توانند آن را دریافت کنند. هرچند تحقیقات در مورد اثربخشی این واکسن روی سایر گروه‌های سنی همچنان ادامه دارد.

اطلاعات مربوط به کارایی واکسن در آزمایش‌های فاز سوم به زودی و در هفته‌های آتی مشخص خواهد شد. «اندرو پولارد»، مدیر گروه واکسن آکسفورد اعلام کرده که نتایج آزمایش مرحله سوم واکسن آکسفورد احتمالا قبل از سال نو میلادی مشخص می‌شود.

keyboard_arrow_up