*نشست صمیمانه خبرنگاران با رئیس هیئت مدیره و رئیس بیمارستان بازرگانان*

پانزده خبرنگار از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف به منظور بازدید از بیمارستان بازرگانان و گفتگو با رئیس هیئت مدیره بیمارستان،دکتر مهدی کرباسیان و رئیس بیمارستان، دکتر بهزاد کلانتری در بیمارستان حضور یافتند. در این نشست پس از نمایش کلیپ معرفی بیمارستان ابتدا دکتر کلانتری‌ گزارش جامعی از تاریخچه تاسیس و مدیریت این مرکز ارائه داد و سپس درخصوص شاخص های کمی و کیفی بیمارستان آمار‌های لازم را ارئه کرد. کلانتری در ادامه به بازسازی های انجام شده اشاره کرد و گفت:  اتاق بازرگانی تهران در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود بازسازی‌ های عمرانی گسترده ای را به منظور ارتقای هتلینگ به روز رسانی تاسیسات بیمارستان و تجهیزات پزشکی و تامین تجهیزات پزشکی پیشرفته در این مرکز انجام داده است.
کلانتری درخصوص پاسخ به یکی از خبرنگاران که در زمینه تعداد مراجعه کنندگان سوال کرده بود اظهار داشت در این مرکز روزی 1000 مراجعه کننده سرپایی و بستری داریم که سعی می کنیم بهترین خدمات را به آنها ارائه دهیم.
وی در ادامه به توسعه بخش رادیوتراپی بیمارستان اشاره کرد و گفت: دستگاه موجود بخش رادیوتراپی بیمارستان دستگاه کامپکت low energy بود که در سال 1392 مورد بهره برداری قرار گرفت ولی از آنجایی که ارجاعات پزشکان ودرمان بیماران با تجهیزات به روز تری انجام می گیردلازم بود دستگاه پیشرفته رادیوتراپی با انرژی بالا و قابلیت انجام درمان های پیشرفته نظیر imrt و … تهیه شود که هزینه زیادی داشت که با مساعدت اتاق بازرگانی این هزینه تامین و پیش بینی می شود تا پایان شهریور ۱۴۰۲ مراحل اماده سازی محل، نصب دستگاه و آغاز بهره برداری صورت گیرد.
ایشان در پاسخ خبرنگار مبنی بر اینکه تا چه زمانی اتاق بازرگانی این بیمارستان را حمایت خواهد کرد اظهار داشت: بیمارستان نیاز دارد برای توسعه خدمات و تامین تجهیزات پیشرفته و به روز از حمایت اتاق بازرگانی برخوردار گردد  نمی توان گفت اتاق بازرگانی تا چه زمانی بیمارستان را حمایت می کند ولی به نظر بنده باید برای همیشه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی  این کمک ها ادامه پیدا کند. وی به عنوان مثال برای ساخت کلینیک ویژه بیمارستان تامین دستگاه دوم آنژیوگرافی توسعه بخش سرطان و … را ذکر کرد.
در ادامه دکتر مهدی کرباسیان، عضو هیئت متولیان اتاق تهران و رییس هیئت مدیره بیمارستان اظهار داشت: حوزه سلامت یکی از ظریفترین و حساسترین حوزه ها است که تمام طول عمر انسان از زمان تولد تا لحظه مرگ را دربرمی‌گیرد و محدود به یک دوره زمانی و یک قشر خاص نیست و این اهمیت خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را چندین برابر می کند.
وی درخصوص نوع اداره این مرکز عنوان داشت امتیاز این بیمارستان این است که  هم موقوفه است و هم خیریه ولی با این وجود مطابق اساسنامه آن به صورت خصوصی اداره می گردد  یعنی نوع اداره بیمارستان بر اساس کیفیت بخش خصوصی است و خیریه بودن آن  خللی در نوع ارائه خدمات ایجاد نکرده است. همچنین وجود پزشکان و کادر پرستاری متبحر نیز گویای این مدیریت است.
دکتر کرباسیان همچنین به نقش مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی و شرکت های بزرگ اشاره کرد و گفت اتاق بازرگانی تهران این بیمارستان را در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود با تمام قوا بازسازی کرده و حمایت های وسیع اتاق تهران بدین منظور بوده است ایفای مسئولیت اجتماعی نیاز به فرهنگ سازی دارد و  نقش رسانه ها در آن خیلی مهم است.‌ افتخار ما این است که در این منطقه شهر تهران،چنین بیمارستانی به طور کامل بازسازی شده است و بهترین امکانات را به مراجعین ارائه می‌نماید.
وی در ادامه تاکید کرد این مرکز تعرفه های مصوب دولت را رعایت کرده و به این امر توجه ویژه ای می شود. همچنین آنچه که بیمه ها می پذیرند مانند استنت قلبی در خود مرکز برای بیماران تامین می شود و بیماران برای تهیه این لوازم دچار سردرگمی نمی شوند و برای تامین آنها به جای دیگر ارجاع داده نمی شود و با وجود اینکه بیمه ها بسیار زیاد به این مرکز بدهکار هستند اما حقوق پزشکان و پرسنل به موقع پرداخت می شود که این از هنر‌های مدیریت بیمارستانی است و مدیریت بیمارستان تنها درمان نیست.
وی در ادامه از مساعدت به بیماران نیازمند گفت و عنوان داشت در این مرکز صندوقی داریم که به همت خیرین اتاق بازرگانی تامین هزینه می شود تا به بیماران بی بضاعت در تامین هزینه آنها مساعدت گردد. سیستم اموراجتماعی در طی دورانی که بیمار بستری است آنها را چک می‌نمایند و نیازمندی بیماران مورد بررسی قرار می گیرد و ارائه خدمات درمانی به بیمار فقیر و غنی هیچ فرقی نمی کند و تنها در نوع پرداخت فرانشیز بیماران متفاوت خواهد بود.
دکتر مهدی کرباسیان به شاخص کیفی رضایتمندی بیماران اشاره کرد و گفت رضایت سنجی از بیماران به روش علمی و درستی اندازه گیری می شود و این آمار نشان می‌دهد این مرکز از نظر کیفیت در رده بسیار خوبی قراردارد و امیدواریم در ارزیابی اعتباربخشی پیش رو درجه یک عالی را کسب نماییم.
وی در پایان از مهندس مسعود خوانساری و هیئت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی تهران و از همه مدیران و کسانی که در این بیمارستان زحمت می کشند تشکر و قدردانی کرد.
گزارش تصویری از این بازدید

 

 

keyboard_arrow_up