مراجعه کنندگان گرامی
با مطالعه مطالب زیر می توانید اطلاعات لازم را درخصوص مراحل پذیرش، بستری و ترخیص کسب کرده و با آگاهی کامل به بیمارستان مراجعه نمایید.
مقررات پذیرش
-
برای بستری شدن حتماً کارت ملی جدید ( برای اتباع پاسپورت یا کارت اقامت معتبر) به همراه داشته باشید.
-
حضور ولی قانونی (پدر یا جد پدری) برای انجام امور درمانی غیراورژانسی بیماران زیر 18 سال ضروری است و برای بانوان متاهل حضور و رضایت همسر همراه با شناسنامه زوجین برای جراحی های مربوط زنان الزامی است.
-
در صورت نیاز به ادامه درمان یا انجام اقدامات تشخیصی – درمانی خاص (با صلاحدید پزشک معالج) که امکان انجام آن در این بیمارستان فراهم نبوده و لازم باشد در سایر بیمارستان ها انجام شود، هماهنگی لازم جهت اخذ پذیرش توسط دفتر پرستاری صورت می گیرد و بیمار با آمبولانس و کادر درمانی اعزام خواهد شد.
-
در صورت مصرف هرگونه دارو قبل از بستری شدن، ابتلا به هرگونه بیماری و یا داشتن حساسیت غذایی حتما مراتب را به پزشک معالج و پرستار مربوطه اعلام نمائید.
-
با توجه به کمبود فضای پارکینگ، امکان پارک وسایل نقلیه همراهان بیمار در بیمارستان مقدور نمی باشد.
-
براي پیگیري هاي بعدي درمان، هنگام پذیرش حتماً شماره تماس تلفن ثابت اعلام نمائید.
-
برای اعمال جراحی زنان حضور و رضایت همسر لازم است.
-
همراه داشتن نتیجه آزمایش،گزارشات تصویر برداری، اکو و نوار قلب قبل از عمل جراحی الزامی است.
-
در هنگام ارائه اطلاعات خود به پذیرش مراقب سوءاستفاده افراد سودجو از اطلاعاتتان باشید.
مقررات ترخیص
-
پس از ویزیت بیمار و اعلام پزشک جهت ترخیص، لازم است اقدامات درمانی درخواست شده توسط پزشک معالج تکمیل شده، نسخه دارویی ثبت گردد، پرونده درمانی کامل و صورتحساب براساس آن صادر گردد.
-
توسط منشی صورت حساب به همراه بیمار تحویل و سپس از طریق دستگاه پرداخت صورتحساب، باید این صورتحساب پرداخت شود.
-
کلیه وجوه پرداختی بایستی صرفا از طریق صندوق بیمارستان صورت گرفته و رسید حاوی نام بیمار به شما تحویل داده شود. لطفا از پرداخت هرگونه وجه خارج از صندوق ها خودداری نموده و در صورت مشاهده مراتب را به مدیر محترم بیمارستان به شماره 38572222-38572336 اطلاع دهید.
-
زمان ترخیص بیمار تا خروج او از بخش بایستی زیر 2 ساعت باشد.
-
جهت انجام امور مربوط به ترخیص می بایست همراه مراجعه نماید. لذا قبل از ترخیص همراه خود را مطلع نمائید.
-
برای خروج بیمار از بیمارستان داشتن برگ خروج (ترخیص) الزامی است.
-
خواهشمند است جهت ترخیص بیمار خود در راس زمان اعلام شده به بیمارستان مراجعه نمایید.
-
یک هفته بعد از ترخیص، مدارک درمانی شامل خلاصه پرونده و در صورت انجام تصویربرداری، اکوکاردیوگرافی، آندوسکوپی و … تصویر گزارش انجام مراتب را برای مراجعات بعدی به پزشک و نیز نسخه داروئی خود را از ایستگاه پرستاری دریافت نمایید.
-
یک هفته بعد از ترخیص، مدارک لازم جهت ادامه درمان را از واحد مدارک پزشکی و مدارک لازم جهت ارائه به سازمانهای بیمه گر را از واحد ترخیص تحویل بگیرید.
مقررات بیمه
- بیمار دارای معرفی نامه بیمه تکمیلی، موظف است در روز بستری مبلغ فرانشیز و سایر موارد خارج از تعهد بیمه را پرداخت نماید.
- بیمارانی که از طرف سازمانهای بیمه گر یا سازمان های طرف قرارداد بیمارستان معرفی می شوند می بایست مابه التفاوت تعرفه آزاد اتاق تک تخته با تعرفه اتاق دو تخته و سایر موارد خارج از تعهد بیمه را پرداخت نمایند.
- برای فرزندان دختر، که تحت پوشش بیمه والدین می باشند همراه داشتن شناسنامه الزامی می باشد.لیست
بیمه های طرف قرارداد با بیمارستان(اینجا)
مقررات پرداخت هزینه
- برای پرداخت هزینه خدمات می توانید از دستگاه کارت خوان موجود در قسمت پذیرش واحد ها استفاده کنید.
- پرداخت نقدي صرفا از طریق صندوق مرکزی میسر می باشد. لذا از پرداخت هرگونه وجه با هر عنوان به افراد خودداری نمایید.
- پس از پرداخت وجه، حتما رسید خود را دریافت نمایید.
- مبلغی که هنگام بستری از شما اخذ میگردد، مبلغ علی الحساب بوده و مابقی هزینه ها شامل هزینه بیمارستان، حق الزحمه پزشکان در هنگام ترخیص طبق تعرفه های مصوب مشخص اخذ خواهد شد.
- در صورتیکه مدت بستری بیمار شما بیش از ۳ روز بطول انجامید، جهت اطلاع و تکمیل مبلغ ودیعه به بخش مربوطه مراجعه نمایید.
- از آنجاییکه هزینه های بیمارستان براساس حداقل تعرفه در بخش خیریه تنظیم شده اند، لذا خواهشمند است از تقاضای هرگونه تخفیف خودداری نمایید.
- این بیمارستان، بر اساس اصل درآمد، هزینه های جاری خود را اداره می نماید و تحت پوشش هیچ سازمان و نهاد دولتی نمی باشد. در نتیجه پرداخت ودیعه کامل و تسویه حساب بر اساس مبلغ اعلام شده توسط واحد ترخیص، برای بیماران الزامی است.
- در صورت داشتن هرگونه پیشنهاد، انتقاد و یا شکایت از بیمارستان ضمن رعایت مقررات و حفظ خونسردی میتوانید نظرات خود را به صورت کتبی ثبت نموده و برگه را در صندوق رسیدگی به شکایات بیندازید و یا تحویل مسئول پیگیری امور بیماران بیمارستان نمایید (در ساعات غیر اداری به دفتر سوپروایزر مراجعه نمایید). انتظار است زمان لازم به مسئولین بیمارستان جهت بررسی و اعلام پاسخ به شما داده شود.
راهنمای استفاده از دستگاه پرداخت صورتحساب
1- انتخاب نوع پرداخت ودیعه یا ترخیص
2- وارد کردن کد پذیرش یا کد ملی یا نام بیمار و یا انتخاب نام بیمار از منوی ارائه شده
3- کنترل مبلغ صورتحساب
4- زدن روی گزینه پرداخت
5- کشیدن کارت بانکی در کارتخوان
6- دریافت رسید پرداخت
همراهان گرامی ضمن آرزوی سلامتی برای شما و عزیزانتان و تشکر از انتخاب این بیمارستان خواهشمندیم موارد زیر را رعایت فرمایید.
- حضور همراه در بخشهای بستری با تأیید سرپرستار/ مسئول شیفت بخش امکانپذیر است و هر بیمار می تواند یک همراه داشته باشد؛
- در اتاقهای دو تخته و بیشتر ، صرفا همراه همگن (همجنس) مجاز به حضور در اتاق است؛
- همراه بیمار در طول اقامت بیمار میبایست صرفا بر بالین بیمار خود حضور داشته باشد و امور درمانی را به کادر درمان بسپارد؛
- به منظور ارائۀ هرگونه کمک به بیمار توسط همراه از جمله راه بردن بیمار، دادن غذا به او یا خارج کردن بیمار از بخش و … حتما مراتب با ایستگاه پرستاری بخش هماهنگ کنید؛
- همراهان باید زمان ویزیت پزشک معالج، انجام امور درمانی و مراقبتی و نیز تحویل بالینی شیفت، خارج از اتاق باشند.
- کارت همراه هر روز به تاریخ روز صادر می گردد؛
- درصورت درخواست غذای اضافی، با تهیه قبض آزاد از صندوق می توانید غذای دیگر دریافت نمایید؛
- آب جوش و ماکروویو در آبدارخانه های بخش موجود است؛
- انتظامات بخش ها ورود و خروج همراهان بیمار را مطابق با کارت همراه معتبر (تاریخ روز) کنترل می نمایند؛
- مهر و سجاده برای انجام فرایض دینی داخل کمد اتاق قرار دارد؛
- زمان استفاده از امکانات استراحت (تخت همراه) ساعت 10 شب لغایت 6 صبح است.
- مراقب وسایل ارزشمند خود باشید و آنها را در طول دوران بستری به همراه معتمد خود ارائه دهید.