توصیه های مهم پزشکی در حیطه COVID-19

با توجه به اینکه این روزها در یک بحران واقعی و کم سابقه ای به نام پاندمی COVID19 (پاندمی کرونا ویروس) قرار داریم، لازم است نکاتی مهم در ارتباط با پیشگیری و مراقبت خود و خانواده از ابتلا به این بیماری بدانیم…

با توجه به اینکه این روزها در یک بحران واقعی و کم سابقه ای به نام پاندمی COVID-19 (پاندمی کرونا ویروس) قرار داریم، لازم است نکاتی مهم در ارتباط با پیشگیری و مراقبت خود و خانواده از ابتلا به این بیماری بدانیم…

ورزشکاران محترم بویژه دوستان ورزشکاری که داخل سالن ها به فعالیت های ورزشی می پردازند توجه داشته باشند که تا هفته ی گذشته موقعیت منطقه بحرانی بود و می بایست در محیط های ورزشی به شدت مراقب تماس با اشیا و … می بودیم و تهویه ی مناسب محیط ورزشی بسیار حائز اهمیت بود اما با این هفته و چند هفته ی آینده منطقه در وضعیت قرمز از نظر انتشار کوروناویروس قرار دارد پس به جد توصیه می کنیم به هیچ عنوان در هیچ محلی ( سالن ورزشی و یا فضای آزاد ) ورزش نکنید و فقط از محیط منزل خود جهت گرم کردن و انجام یکسری فعالیت های ورزشی استفاده کنید.
آمارها نشان میدهد که یکی از گروه های در معرض خطر افراد سالمند هستند. باتوجه به اینکه سیستم ایمنی در این گروه میتواند تضعیف شده باشد و علایمی همچون تب کمتر دیده شود و نیز معمولا افراد سالمند دارای بیماریهای زمینه ای نیز می باشند، بنابراین توصیه اکید بر این است که سالمندان در منزل بمانند. (پیاده روی روزانه خود را در داخل منزل انجام دهند و مصرف میوه و مواد مغذی را فراموش نکنند. خانه امن ترین محل برای تمامی افراد جامعه بویژه سالمندان خواهد بود.)
افراد دارای بیمارهای مزمن از قبیل بیماران قلبی، دیابتی و بیماران دارای ضعف جسمانی به موارد زیر توجه کافی داشته باشند:
از داشتن داروهای خود به مدت حداقل ۲ هفته در منزل مطمئن باشید.
از تغییرات تنفسی خود آگاه باشید و در صورت مشاهده ی تغییرات به پزشک خود اطلاع دهید.
بیماران دیابتی مایعات به اندازه ی کافی مصرف نمایند و در صورتیکه نمیتوانند رژیم معمول خود را ادامه دهند از غذاهای نرم و مایعات که همان مقدار کربوهیدرات را دارد استفاده کنند و روزانه وزن خود را چک کنند. چون یکی از علایم افزایش قند خون کاهش ناخواسته ی وزن می باشد.
همراهان بیمارانی که ضعف جسمانی دارند بطور مرتب وضعیت بهداشتی بیماران خود را بررسی کنند.
توصیه های تغذیه ای به منظور افزایش ایمنی بدن:

به جای مصرف مکمل های غذایی از مواد غذایی طبیعی استفاده کنید چرا که مواد غذایی طبیعی علاوه بر داشتن ویتامین، حاوی ریز مغذی های فراوانی است که بسیار به سیستم ایمنی کمک می کنند.
مواد غذایی پروتئین دار مثل گوشت، مرغ، تخم مرغ و ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
در صورت داشتن علایم شبه آنفلوانزا مایعات گرم مانند سوپ رقیق استفاده کنید.
در صورت بی اشتهایی مواد غذایی را در ۵ یا ۶ وعده مصرف نمایید.
و در آخر یادمان باشد که بهترین راه مراقبت از خود و خانواده : ماندن در خانه است.

#در_خانه_بمانیم

keyboard_arrow_up