چند توصیه برای افراد مبتلا به میگرن

زندگی با میگرن می تواند دشوار باشد. شما نمی دانید چه زمانی دچار حمله سردردهای میگرنی می شوید. نمی توانید حملات سردرد را متوقف کنید اما می توانید کاری کنید که کمتر دچار این حملات شوید .

عینک آفتابی برای حساسیت به نور

نورهای روشن همه جا هستند و باعث عود کردن میگرن در بسیاری از مبتلایان می شوند. اگر به فتوفوبیا یا حساسیت به نور مبتلا هستید، نورهای طبیعی و مصنوعی ممکن است باعث ایجاد سر درد یا تشدید آن در شما شوند. برای مدیریت این مشکل می توانید از عینک آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی چشمان شما را از برخورد مستقیم نور بخصوص نور آبی که به شدت باعث سردرد می شود محافظت می کند.

در محیط زندگی خود از لامپ های نور سبز استفاده کنید نور سبز تنها رنگی است که باعث تشدید سردرد نمی شود.

ایده خوب دیگر این است که روشنایی دستگاه های خود را کم کنید. استفاده از نور کم درگوشی تلفن همراه و رایانه راه خوبی برای جلوگیری از عود کردن دردهای میگرنی است.

استرس

استرس در اغلب افراد مبتلا به میگرن باعث عود کردن سردرد می شود. از آنجایی که نمی توانید استرس را از بین ببرید، باید روی مدیریت آن به بهترین نحو و در سریع ترین زمان ممکن تمرکز کنید. سعی کنید در محیط کار و همچنین در خانه از شرایطی که منجر به استرس و اضطراب می شود دوری کنید.

 وقتی دچار استرس شدید هستید چند نفس عمیق بکشید. با یک دوست تماس بگیرید یا یک تمرین برای از بین بردن استرس انجام دهید. کارهای خود را به موقع و طبق برنامه پیش ببرید تا دچار استرس ناشی از عدم انجام به موقع کارها و وظایف خود نشوید.

برنامه داشته باشید

سعی کنید برنامه ثابتی برای زندگی خود داشته باشید. ساعت خواب، غذا خوردن، استراحت، خوردن دارو و ورزش خود را ثابت نگه دارید.  وقتی همه چیز را ثابت نگه دارید، احتمال حمله سردردهای میگرنی کمتر می شود.

از بوهای شدید دوری کنید

بوهای تند ناشی از چیزهایی مانند غذا و ادکلن ممکن است باعث سردرد شما شود. فرار از این بوها همیشه آسان نیست، به همین دلیل باید از راه هائی برای خنثی کردن این بوها استفاده کنید.

یک کیسه حاوی دانه های قهوه (اگر بوی قهوه شما را آزار نمی دهد) در نزدیکی خود نگه دارید. دانه‌های قهوه بوها را خنثی می‌کنند.

همچنین می توانید از مقداری نعنای خشک برای پاکسازی هوای اطراف خود استفاده کنید. بو کردن گاه به گاه نعنا برای جلوگیری از شروع سردرد موثر است.

رژیم غذایی خود را بررسی کنید

غذاهای محرک می توانند باعث میگرن شما شوند. افراد مختلف به غذاهای مختلفی حساس هستند. بنابراین مهم است که نسبت به آنچه می خورید و واکنش بدنتان به آن دقیق باشید. یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید تا وعده های غذایی خود را ثبت کنید و احساس خود را بعد از آن یادداشت کنید. این به شما کمک می کند یاد بگیرید که چه چیزی ایمن است و از چه چیزهایی باید اجتناب کنید.

آماده شروع حمله باشید

برخی از افراد مبتلا به میگرن، قبل از شروع سردرد شدید متوجه دردی خفیف در سر خود می شوند. باید این درد خففیف را به عنوان اخطار در نظر گرفت  و به محض شروع آن اقدامات لازم را جهت جلوگیری از تشدید درد انجام داد.  هنگامی که علائم را احساس کردید، به یک اتاق تاریک و ساکت بروید. چرت بزنید یا کمی استراحت کنید. همچنین می توانید از یک پارچه یا کیسه یخ روی پیشانی یا پشت گردن خود استفاده کنید. نوشیدن آب نیز ممکن است کمک کند.

keyboard_arrow_up