پزشکی هسته‌ای (Nuclear Medicine) شاخه‌ای از علم پزشکی است که با استفاده از مواد رادیو اکتیو به تصویربرداری از ارگانهای داخلی پرداخته و به تشخیص و درمان بیماریها کمک می کند.

ویژگی پزشکی هسته‌ای این است که توانایی ارائه دادن اطلاعات تصویری از فرایندها و عملکردهای متابولیکی در مقیاس سلولی و مولکولی بدن را دارد. ۹۰درصد کاربرد پزشکی هسته ای بعد تشخیصی است که شامل تشخیص بیماری های تمام ارگان ها به غیر از مسائل زنان و زایمان است اما در برخی موارد این تکنولوژی برای درمان هم کاربرد دارد.

 

مهمترین کاربردهای پزشکی هسته ای را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

آشکار کردن انسداد مجاری ادراری، کاربردهای قلبی، کاربرد سرطان شناسی،کاربردهای ریوی، تشخیص و درمان پرکاری تیروئید، آشکارسازی عفونت های حاد کیسه صفرا ،کاربردهای ارتوپدی، تشخیص عدم کارکرد مزمن کیسه صفرا، تشخیص بیماری آلزایمر، تشخیص بیماری های دستگاه گوارش، دستگاه اداری، دستگاه تناسلی، پروستات، تسکین درد استخوانی ناشی از سرطان، درمان سرطان تیروئید، تشخیص و درمان صرع، تشخیص بیماری مانیا و افسردگی، تشخیص عفونت هایی که در استخوان رخ می دهد و….

مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان بازرگانان با دارا بودن امکان انجام اغلب این اسکن ها، در محیطی آرام و دلنشین و همراه با کادری مجرب آماده خدمت رسانی به بیماران و مراجعان گرامی است.

موقعیت: طبقه منفی ۱

شماره تماس: ۳۸۵۷۲۲۴۰-۰۲۱

 

keyboard_arrow_up