خوراکی هائی برای تقویت موها

برای داشتن موهای سالم باید در رژیم غذائی خود آن دسته خوراکی هائی را که برای سلامت مو لازم هستند جای دهید.

 

غذاهای دریایی

ماهی هایی مانند سالمون، ساردین و قزل آلا مملو از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. بدن شما نمی تواند این چربی های سالم را بسازد، بنابراین باید آنها را از غذا یا مکمل ها دریافت کنید. اسیدهای چرب امگا ۳ از شما در برابر بیماری محافظت می کند، همچنین بدن شما  برای رشد مو و براق و پر نگه داشتن آن به آنها نیاز دارد.

 

ماست یونانی

ماست یونانی مملو از پروتئین است. ماست یونانی همچنین دارای یک ماده است که به جریان خون در پوست سر و رشد مو کمک می کند. این ماده، ویتامین B5 (معروف به اسید پانتوتنیک) نامیده می شود و از نازک شدن و ریزش مو جلوگیری می کند. احتمالا اسم اسید پانتوتنیک را بر روی برچسب محصولات مراقبت از مو و پوست خود دیده باشید.

 

اسفناج

مانند بسیاری از سبزیجات با برگ سبز تیره، اسفناج  سرشار از مواد مغذی شگفت انگیز است. این سبزی سرشار از ویتامین A،  آهن، بتاکاروتن، فولات و ویتامین C است. که همه اینها برای داشتن موهائی زیبا و سالم لازم هستند. این مواد موهای شما را مرطوب نگه می دارند تا حالت شکنندگی پیدا نکنند. در میان سبزی های پهن برگ کلم پیچ یکی دیگر از انتخاب هایی است که می توانید داشته باشد.

 

غلات غنی شده

دریافت خیلی کم آهن می تواند منجر به ریزش مو شود. اما می توانید این ماده مغذی مهم را در غلات غنی شده و در سویا و عدس پیدا کنید. گوشت گاو و جگر، مقدار زیادی آهن دارند. سبزی‌های برگ‌دار تیره  رنگ نیز دارای مقادیری آهن هستند.

 

مرغ

وقتی پروتئین کافی دریافت نمی کنید، رشد مو متوقف می شود. برای دریافت پروتئین از گوشت، غذاهای بدون چربی مانند مرغ یا بوقلمون را انتخاب کنید که چربی اشباع شده کمتری نسبت به منابعی مانند گوشت گاو و گوسفند دارند.

 

سیب زمینی شیرین

موهای خشکی دارید که درخشش خود را از دست داده اند؟ سیب زمینی شیرین سرشار از یک آنتی اکسیدان مفید به نام بتاکاروتن است. بدن شما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند. بتاکاروتن از موها در برابر خشک و کدر شدن محافظت می کند. همچنین غدد موجود در پوست سر را تشویق می کند تا مایعی روغنی به نام سبوم بسازند که از خشک شدن موها جلوگیری می کند. همچنین می توانید بتاکاروتن را در سایر سبزیجات و میوه های نارنجی رنگ مانند هویج، کدو تنبل، طالبی و انبه پیدا کنید.

 

دارچین

این ادویه را روی بلغور جو دوسر، نان تست و قهوه خود بپاشید. دارچین به جریان خون کمک می کند که به آن گردش خون نیز می گویند. این همان چیزی است که اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول های موی شما می رساند.

 

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از نوعی ویتامین B به نام بیوتین است که به رشد مو کمک می کند. کمبود این ویتامین می تواند منجر به ریزش مو شود. بیوتین همچنین به تقویت ناخن های شکننده کمک می کند.

keyboard_arrow_up