آشنائی با خواص درمانی انگور

انگور میوه ای خوشمزه است که  در رنگ ها و طعم های مختلف در فصل تابستان در دسترس می باشد. این میوه علاوه بر لذیذ بودن دارای خواص بسیار زیادی است . در اینجا شما را به خواص انگور آشنا خواهیم کرد.

 

سلامت استخوان ها

انگور منبع خوبی از ویتامین k ،کلیسم، منیزیم و پتاسیم است که همگی برای سلامت استخوان ها لازم هستند. کمبود این مواد معدنی خطر شکنندگی استخوان ها را افزایش می دهد.

 

تقویت  سیستم ایمنی

یک فنجان انگور ۴.۸ میلی گرم ویتامین C را برای بدن فراهم می کند که برای تقویت سیستم ایمنی ضروری است.

 

آنتی اکسیدان

انگور حاوی چندین آنتی اکسیدان مختلف است. کوئرستین – آنتی اکسیدانی که به انگور بنفش و سیاه رنگ می دهد – شما را در برابر بیماری های عصبی محافظت می کند. محققان دریافته اند که انگور تا حدودی از شروع بیماری آلزایمر هم جلوگیری می کند. علاوه بر این، سایر آنتی اکسیدان های موجود در انگور به نام پلی فنول ها باعث سلامت روده ها می شوند. این آنتی اکسیدان همچنین می تواند دستگاه ایمنی و خلق و خوی مثبت را تقویت کند.

 

خواب آرام

مقادیر کمی ملاتونین در انگور یافت می شود. این ماده می تواند باعث خواب طولانی و آرام شود. وقتی هوا تاریک می شود، مغز شما ملاتونین تولید می کند تا به ریتم شبانه روزی و خواب شما کمک کند.  خواب کافی کلید سلامتی است زیرا کمبود خواب با بسیاری از مشکلات جسمی مانند  دیابت، فشار خون بالا، چاقی و سکته در ارتباط است.

 

سلامت قلب

انگور همچنین در سلامت قلب و عروق تاثیر دارد. مطالعات نشان میدهد که ترکیب رسوراترول موجود در انگور حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و می تواند از بسته شدن شریان ها ، سکته مغزی و حملات قلبی جلوگیری کند و فشار خون را کاهش دهد.

 

محافظت از چشمان شما

دو رنگدانه موجود در انگور یعنی لوتئین و زاگزانتین، از سلامت چشم محافظت می کنند. این دو رنگدانه به کاهش خطر دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک می کنند. این بیماری ها دو مورد از شایع ترین مشکلات چشمی هستند.

 

تامین آب بدن

یک فنجان انگور حاوی ۱۲۱ گرم آب است. هیدراته ماندن به دفع مواد زائد بدن از طریق ادرار، تعریق و حرکات روده کمک می کند.

 

ارزش غذایی انگور

یک فنجان انگور دارای موارد زیر است:

کالری: ۱۰۴

چربی: ۱ گرم

سدیم: ۳ میلی گرم

کربوهیدرات: ۲۷ گرم

فیبر: ۱.۳۵ گرم

پروتئین: ۱.۰۸ گرم

 

مضرات انگور

آلرژی به انگور شایع نیست. با این حال، ممکن است واکنش‌های آلرژیک به انگور ایجاد شود، زیرا همه غذاها پتانسیل تبدیل شدن به آلرژن را دارند.علاوه بر این، خوردن بیش از حد انگور به دلیل اینکه دارای فیبر است ممکن است منجر به مشکلات گوارشی شود. مصرف زیاد فیبر می تواند منجر به علائمی مانند نفخ و اسهال شود. پس مانند هر خوراکی دیگری در مصرف انگور حد تعادل را رعایت کنید.

 

keyboard_arrow_up