مقررات پذیرش
از اینکه بیمارستان بازرگانان را جهت درمان انتخاب نموده اید، متشکریم. تمامی کارکنان این بیمارستان خود را در قبال سلامتی شما مسئول دانسته و هدفشان جلب رضایت شما عزیزان می باشد. خواهشمند است جهت سهولت در ارائه خدمات و حفظ ایمنی، به ضوابط و مقررات ذیل توجه فرمائید:
- برای بستری شدن حتماً کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشید.
- جهت تسریع در امور پذیرش خواهشمند است به تاریخ اعتبار بیمه خود توجه نمائید.
- در صورتی که تحت پوشش یکی از بیمه های تکمیلی طرف قرارداد بیمارستان هستید، حتماٌ یک روز قبل از بستری جهت دریافت معرفی نامه به سازمان بیمه تکمیلی مربوطه مراجعه نمایید. مگر آنکه شرکت بیمه معرفی نامه را به صورت آنلاین صادر نماید.
- حضور ولی قانونی (پدر یا جد پدری) برای انجام امور درمانی غیراورژانسی بیماران زیر 18 سال ضروری است.
- در صورت نیاز به ادامه درمان یا انجام اقدامات تشخیصی – درمانی خاص (با صلاحدید پزشک معالج) که امکان انجام آن در این بیمارستان فراهم نبوده و لازم باشد در سایر بیمارستان ها انجام شود، هماهنگی لازم جهت اخذ پذیرش توسط دفتر پرستاری صورت می گیرد و بیمار با آمبولانس و کادر درمانی اعزام خواهد شد.
- در صورت مصرف هرگونه دارو قبل از بستری شدن، ابتلا به هرگونه بیماری و یا داشتن حساسیت غذایی حتما مراتب را به پزشک معالج و پرستار مربوطه اعلام نمائید.
- با توجه به کمبود فضای پارکینگ، امکان پارک وسایل نقلیه همراهان بیمار در بیمارستان مقدور نمی باشد.
- براي پیگیري هاي بعدي درمان، هنگام پذیرش حتماً شماره تماس تلفن ثابت اعلام نمائید.
- برای اعمال جراحی زنان حضور و رضایت همسر لازم است.
مقررات کلی بخش های بستری
- بدون اطلاع به پرستار خود از بخش خارج نشوید.
- در صورت بروز مشکل و یا داشتن هرگونه سوالی در خصوص شرایط بیمار، لزوم دسترسی به کادر درمانی و … از زنگ احضار پرستار که بالای تخت بیمار نصب شده است، استفاده نمایید.
- می توانید به منظور تهیه کیف بیمار به داروخانه مراجعه نمایید.
- هنگام خواب و استراحت، محافظ کنار تخت را بالا بکشید و برای این کار از پرستار خود کمک بگیرید.
- در داخل بخش و سرویسهای بهداشتی و حمام نظافت را رعایت نمایید.
- مواد غذائی را در داخل یخچال بخش نگهداری کنید.
- از كشيدن سيگار در کلیه فضاهای بیمارستان خودداري كنيد.
- استفاده از تلفن همراه در بخش به دلیل تداخل در امواج تجهیزات پزشکی و بر هم زدن تمرکز کادر درمان می تواند منجر به اختلال در روند درمان بیمار گردد. لذا استفاده از تلفن همراه در بخش ها ممنوع میباشد.
- لطفاً هنگام مکالمه با تلفن همراه در لابی یا سالن انتظار، به منظور رعایت حقوق دیگران آهسته صحبت کنید.
- رعایت سکوت و حفظ آرامش در تمامی فضاهای بیمارستان برای جلوگیری از ایجاد ناراحتی و اضطراب برای سایر بیماران الزامی می باشد.
- هرگونه فیلمبرداری، عکسبرداری یا ضبط صدای دیگران منع قانونی دارد و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.
- امکانات بیمارستان برای رفاه حال شما و بیمارتان فراهم شده است. از این رو در حفظ و نگهداری آن نهایت دقت را مبذول فرمایید و از ایجاد هرگونه اخلالی در تجهیزات پزشکی، تاسیساتی و… خودداری نمایید.
- بیماران محترم می توانند پس از بستری، شماره تلفن اتاق و تخت بستری خود را به همراهان ارائه و همراهان از طریق (شماره اتاق + 3857) با بیماران خود تماس حاصل نمایید.
- از آوردن اشیاء گران قیمت و وجه نقد بیش از مبلغ مورد نیاز خودداری فرمایید. قبل از ورود به بخش بستری و نیز در مدت زمان بستری، کلیه زیور آلات و اشیاء قیمتی، تلفن همراه خود را تحویل یکی از همراهان مورد اعتماد خود بدهید. بدیهی است در صورت مفقود شدن هر یک از اموال متعلق به بیمار، بیمارستان هیچگونه تعهدی نسبت به جبران خسارت اموال شما نخواهد داشت.
- از تجمع یا حضور در اتاق سایر بیماران اکیدا خودداری نمایید.
- از قدم زدن در بخش هنگام شب و نيمه شب خودداري فرمايید.
- در زمان بروز حادثه احتمالی ضمن حفظ خونسردی، به راهنمای خروج اضطراری که در راهروهای بخش بستری نصب شده توجه و اقدام فرمائید.
- پله های خروج اضطراری در انتهای بخش جهت خروج در مواقع بحرانی و اضطراری واقع شده است.
- به منظور اقامه نماز، با هماهنگی و اطلاع به پرستار خود، از نمازخانه موجود در هر طبقه استفاده کنید.
- قسمت های مختلف بیمارستان مجهز به دوربین مدار بسته جهت ثبت و کنترل بخش ها می باشند.
- در صورت دریافت هرگونه پیشنهاد یا موارد مشکوک از طرف افرادی به غیر از پرسنل بیمارستان موضوع را با مسئولین بیمارستان در میان بگذارید.
- لطفا مدارک لازم جهت صدور گواهی ولادت ، شامل شناسنامه و کارت ملی پدر و مادر را پس از تولد نوزاد ، به بخش زایمان تحویل دهید تا در صدور گواهی ولادت با مشکل مواجه نشوید.
مقررات مربوط به همراهان بیمار
- تنها همراه همگن (همجنس) در مورد بیماران مجاز به حضور در اتاق چند تخته بیمار با رعایت سایر ضوابط میباشد.
- هر بیمار مجاز به داشتن یک همراه می باشد.
- حضور همراه بر بالین بیمار منوط به اجازه پزشک معالج، مسئول بخش و دریافت کارت همراه است.
- جهت اعلام اطلاعات همراه به منشی بخش مربوطه مراجعه نمایید.
- چنانچه حضور همراه تا ظهر اعلام شده باشد، ناهار و شام همان روز و صبحانه روز بعد به فرد تعلق می گیرد.
- چنانچه حضور همراه بعد از ظهر تهیه شده باشد، شام همان روز و صبحانه روز بعد به فرد تعلق می گیرد.
- همراهان می بایست از ساعت 7 صبح به جهت ویزیت پزشک معالج و انجام امور درمانی، خارج از بخش حضور داشته باشند.
- در صورتي كه بيمار شما براي ادامه درمان به اتاق عمل فرستاده مي شود از تجمع در پشت درب اتاق عمل و يا ورود به اتاق عمل اجتناب نمایید.
- به منظور ارائه هر گونه کمک به بیمار توسط همراه از جمله راه بردن بیمار، دادن غذا و دارو، خارج کردن بیمار از بخش و … حتما مراتب را با کادر پرستاری بخش هماهنگ نموده و اکیدا بدون هماهنگی با سرپرستار یا مسئول شیفت، بخش یا اتاق خود را ترک ننمایید.
- اگر مواد غذايي با خود به همراه آورده ايد، قبل از دادن آن به بيمار با پرستار بخش مشورت كنيد.
- حضور همراه در اتاق دو تخته فقط یک نفر و در اتاق خصوصی حضور دو همراه فقط در صورت تایید مسئول شیفت و پرداخت هزینه همراه امکانپذیر است .
مقررات ملاقات بیماران
- ساعت ملاقات در بخش های عادی همه روزه از ساعت 15 الی 16 می باشد.
- ساعات ملاقات بخش های ویژه با توجه به رعایت اصول کنترل عفونت از ساعت 15:30 الی 16:30 می باشد.
- در بخش های ویژه هنگام ملاقات از دست دادن، روبوسی با بیمار و استفاده از عطرهای تند خودداری کنید.
- قبل و پس از ملاقات با بیمار دست های خود را با آب و صابون بشوئید.
- همراه آوردن هر نوع گل به بخش های ویژه ممنوع می باشد.
- برای ملاقات در بخش های ویژه بدون تلفن همراه در بخش حاضر شوید.
- به علت خطر ابتلاء كودكان به بيماريهاي واگير، ورود کودکان زیر ۱۲ سال به بخشها جهت ملاقات ممنوع است.
- در هنگام ملاقات، از نشستن روی تخت بیمار، ازدحام بر بالين بيمار، آوردن مواد غذائی فاسد شدنی و وسائل اضافی خودداری نمایید.
- ورود به بخش ها در ساعات غیر از ملاقات فقط با ارائه کارت همراه مقدور است.
مقررات تغذیه
- رژیم غذائی بیمار توسط پزشک تجویز شده و نوع غذای شما با نظارت کارشناس تغذیه، مطابق با سلیقه و عادات غذائی بر اساس منوی غذائی تعیین می گردد.
- توزیع غذا در هر ساعت از شبانه روز برای بیماران جدیدالورد امکانپذیر است
- جهت استفاده از خدمات هتلینگ آبدارخانه در هر بخش موجود است.
- در صورت تمایل بیمار به صرف غذایی غیر از غذای بیمارستان، حتماً در مورد نوع رژیم غذائی و میزان آن از پرستار مسئول شیفت سوال نمایید.
- داشتن کارت همراه با تاریخ و ساعت معتبر برای دریافت غذا برای همراهان الزامی می باشد.
- هزینه خدمات هتلینگ همراه، با کارت همراه محاسبه شده و هزینه جداگانه ای بابت غذا از همراه اخذ نمی گردد.
- آوردن غذا توسط همراه برای بیماران بستری در بخش های ویژه ممنوع می باشد.
- میل نکردن غذا به منزله حذف هزینه حضور همراه در بخش نیست.
مقررات ترخیص
- پس از ویزیت بیمار و اعلام پزشک جهت ترخیص، لازم است اقدامات درمانی درخواستشده توسط پزشک معالج، تکمیل شده، سپس داروهای بیمار تحویل داده شود و در ادامه پرونده درمانی کامل و صورتحساب بر اساس آن صادر گردد، بدین ترتیب ترخیص از ساعت 11 به بعد انجام خواهد شد که لازم است با صبر و شکیبایی خود اکیدا از مراجعه به پرستار شیفت، واحد ترخیص یا سایر پرسنل که منجر به ایجاد اختلال یا تأخیر در روند ترخیص خواهد شد خودداری کنید؛
- پس از صدور دستور ترخیص توسط پزشک، صورت حساب توسط واحد ترخیص تنظیم میشود؛
- صورت حساب و برگ خلاصه پرونده و فرم آموزش توسط منشی بخش به بیمار تحویل داده می شود؛
- با ارائۀ صورت حساب به واحد صندوق و تسویه حساب، برگ خروج توسط متصدی صندوق صادر و به بیمار تحویل داده میشود؛
- جهت دریافت کپی مدارک پزشکی می توانید با در دست داشتن کارت شناسایی 10 روز پس از ترخیص به واحد مدارک پزشکی مراجعه کنید. همچنین در صورت آماده نبودن گزارشات پاراکلینیک مانند پاتولوژی و MRI تا یک هفته پس از ترخیص مراجعه نمایید.
- جهت انجام امور مربوط به ترخیص می بایست همراه مراجعه نماید. لذا قبل از ترخیص همراه خود را مطلع نمائید.
- برای خروج بیمار از بیمارستان داشتن برگ خروج (ترخیص) الزامی است.
- خواهشمند است جهت ترخیص بیمار خود در راس زمان اعلام شده به بیمارستان مراجعه نمایید.
- در هنگام ترخیص، مدارک درمانی شامل خلاصه پرونده و در صورت انجام تصویربرداری، اکوکاردیوگرافی، آندوسکوپی و … تصویر گزارش انجام مراتب را برای مراجعات بعدی به پزشک و نیز نسخه داروئی خود را از ایستگاه پرستاری دریافت نمایید.
- در هنگام ترخیص، مدارک لازم جهت ادامه درمان را از واحد مدارک پزشکی و مدارک لازم جهت ارائه به سازمانهای بیمه گر را یک هفته بعد از ترخییص از واحد ترخیص و مدارک پزشکی تحویل بگیرید.
مقررات بیمه
- در صورتی که تحت پوشش یکی از بیمه های تکمیلی طرف قرارداد بیمارستان هستید، حتماٌ یک روز قبل از بستری جهت دریافت معرفی نامه به سازمان بیمه تکمیلی مربوطه مراجعه نمایید. مگر آنکه معرفینامه آنلاین در این مرکز صادر نماید.
- بیمار دارای معرفی نامه بیمه تکمیلی، موظف است در روز بستری مبلغ فرانشیز و سایر موارد خارج از تعهد بیمه را پرداخت نماید.
- بیمارانی که از طرف سازمانهای بیمه گر یا سازمان های طرف قرارداد بیمارستان معرفی می شوند می بایست مابهالتفاوت تعرفه آزاد اتاق تک تخته با تعرفه اتاق دو تخته و سایر موارد خارج از تعهد بیمه را پرداخت نمایند.
- برای فرزندان دختر، که تحت پوشش بیمه والدین می باشند همراه داشتن شناسنامه الزامی می باشد.
مقررات پرداخت هزینه
- برای پرداخت هزینه خدمات می توانید از دستگاه کارت خوان موجود در قسمت پذیرش واحد ها استفاده کنید.
- پرداخت نقدي صرفا از طریق صندوق مرکزی میسر می باشد. لذا از پرداخت هرگونه وجه با هر عنوان به افراد خودداری نمایید.
- پس از پرداخت وجه، حتما رسید خود را دریافت نمایید.
- مبلغی که هنگام بستری از شما اخذ میگردد، مبلغ علی الحساب بوده و مابقی هزینه ها شامل هزینه بیمارستان، حق الزحمه پزشکان در هنگام ترخیص طبق تعرفه های مصوب مشخص اخذ خواهد شد.
- در صورتیکه مدت بستری بیمار شما بیش از ۳ روز بطول انجامید، جهت اطلاع و تکمیل مبلغ ودیعه به بخش مربوطه مراجعه نمایید.
- از آنجاییکه هزینه های بیمارستان براساس حداقل تعرفه در بخش خیریه تنظیم شده اند، لذا خواهشمند است از تقاضای هرگونه تخفیف خودداری نمایید.
- این بیمارستان، بر اساس اصل درآمد، هزینه های جاری خود را اداره می نماید و تحت پوشش هیچ سازمان و نهاد دولتی نمی باشد. در نتیجه پرداخت ودیعه کامل و تسویه حساب بر اساس مبلغ اعلام شده توسط واحد ترخیص، برای بیماران الزامی است.
- در صورت داشتن هرگونه پیشنهاد، انتقاد و یا شکایت از بیمارستان ضمن رعایت مقررات و حفظ خونسردی میتوانید نظرات خود را به صورت کتبی ثبت نموده و برگه را در صندوق رسیدگی به شکایات بیندازید و یا تحویل مسئول رسیدگی به شکایات بیمارستان نمایید (در ساعات غیر اداری به دفتر سوپروایزر مراجعه نمایید). انتظار است زمان لازم به مسئولین بیمارستان جهت بررسی و اعلام پاسخ به شما داده شود.