دپارتمان قلب بیمارستان بازرگانان

مجموعه آنژیوگرافی و جراحی قلب
بخش آنژیوگرافی به عنوان یک بخش فعال در زمینه قلب با پزشکان فوق تخصص و پرستاران متخصص و پرسنل زحمتکش و مسئول در راستای تحقق اهداف بیمارستان و همسو با سیاست ها و راهبردهای تدوین شده توسط وزارت محترم بهداشت و درمان شروع به فعالیت کرده است.

بخش آنژیوگرافی (Cath Lab )
بخش کت لب بیمارستان بازرگانان در سایه بهره گیری از دانش روز پزشکان برجسته و متخصصین متبحر قلب و اینترونشن و آخرین و پیشرفته ترین تجهیزات آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی، خدمات متنوع و منحصر به فردی را به بیماران ارائه میدهد که شامل آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی عروق کرونر، عروق کاروتید و عروق محیطی میباشد. در کلیه شیفت ها پزشک متخصص جراحی قلب به صورت stand by برای اعمال آنژیوگرافی یا آنژیوپلاستی آمادگی دارد تا در صورت نیاز بیمار به اتاق عمل منتقل گردد.
این بخش با بهره گیری از دستگاه آنژیوگرافی کمپانی ziemens آلمان و بکارگیری معتبرترین برندهای کاتتر، استنت و بالن آماده ارائه خدمات به بیماران قلبی می باشد.به کمک مانیتور مرکزی تمام بیماران حین و پس از آنژیوگرافی تحت مانیتورینگ علائم حیاتی ( فشارخون ، نبض و تنفس) قرار می گیرند تا در صورت مشاهده هر گونه اختلال کلیه پیگیریهای لازم انجام گیرد.
پرسنل کت لب از دو گروه پرستاران و کارشناسان رادیولوژی تشکیل شده اند. پرستاران دارای سابقه کار در بخشهای CCU – ICU بوده، دوره های مختلف CPR و محافظت در برابر اشعه را گذرانده اند.

بخش پست کت و مراقبت های ویژه قلبی (CCU)
این بخش جهت خدمت رسانی به بیماران قلبی تاسیس شده و منطبق با جدیدترین دستورالعمل های مراقبتی دنیا به مراقبت از بیماران می پردازد. بیماران قلبی که بعداز آنژیوگرافی/ آنژیوپلاستی احتیاج به مراقبت‌های ویژه دارند در این بخش بستری و ویزیت می‌شوند. این بخش سیستم مانیتورینگ ویژه ای دارد که هر کدام از مانیتورها به مانیتور مرکزی متصل می‌باشد، همچنین مجهز به سیستم اخباری است که در مواقع خطر و تغییر علائم حیاتی بیمار، هشدار می‌دهد. مانیتورهای مجزا، تخت های قابل کنترل به وسیله ریموت کنترل که هم توسط بیمار و هم توسط پرسنل قابل تغییر می‌باشد. دستگاه اکو رادیوگرافی پرتابل از جمله تجهیزات بخش می‌باشد. مانیتورها مجهز به سیستم اندازه گیری ریتم، ریت، تعداد تنفس، فشارخون، SPO2، CVP، درجه حرارت و فشار شریانی است که زمان اندازه گیری کلیه آیتمهای ذکر شده قابل تنظیم و کنترل می‌باشد هر تخت بیمار مجهز به مانیتورهای Bed side می‌باشد و هر unit بیمار مجهز به کنسول، پمپ انفوزیون، پمپ سرنگ، ساکشن و اکسیژن می‌باشد.
– بیماران بستری در CCU دائماً از طریق مانیتور کنترل می‌شوند و به ازای هر 3-2 تخت بستری یک پرستار آموزش دیده CCU مسئول مراقبت از بیماران می‌باشد و در صورت نیاز متخصصین در اولین فرصت بر بالین بیمار حاضر می‌شوند، پرستاران این بخش دارای دانش و مهارت ویژه شامل تشخیص دیس ریتمی‌های مختلف و اطلاع به پزشک در صورت بروز دیس ریتمی های خطرناک، تسلط کامل بر روند احیاء قلبی ـ ریوی و آشنایی کامل با انواع داروهای قلبی و روش صحیح تجویز آنها، می‌باشند.

بخش آی سی یو قلب باز (Intensive Care Unit Open Heart ) 
بخش آی سی یو قلب باز به عنوان یک بخش فعال در زمینه جراحی قلب با پزشکان فوق تخصص و پرستاران متخصص و پرسنل زحمتکش و مسئول در راستای تحقق اهداف بیمارستان و همسو با سیاست ها و راهبردهای تدوین شده توسط وزارت محترم بهداشت و درمان شروع به فعالیت کرده است. بیماران بلافاصله بعد از عمل جراحی قلب از اتاق عمل به بخش آی سی یو منتقل و توسط کادر کار آزموده و مجرب و طبق نظر پزشک معالج تا ثابت شدن کامل وضعیت در این قسمت بستری می‌شوند . این بخش تجهیزات بسیار کاملی برای مانیتورینگ تنفسی و قلبی بیماران بعد از جراحی دارد . بیماران این بخش روزانه توسط پزشک بیهوشی ، کاردیولوژیست و جراح قلب ویزیت می شوند. پزشک بیهوشی و نیز جراح قلب بصورت 24 ساعته آنکال میباشند . بیماران قسمت حاد مراقبت بعد از عمل جراحی قلب باز را در این بخش سپری میکنند.

اتاق عمل قلب
اتاق عمل تخصصی قلب واقع در طبقه دوم سانتر قلب بیمارستان، شامل یک اتاق عمل قلب باز که توسط تیم تخصصی قلب شامل: فوق تخصص قلب،‌فوق تخصص عروق و متخصصین بیهوشی قلب با کادر مجرب و آموزش دیده، تجهیزات و ست های جراحی قلب باز، مانیتورینگ قلبی، بالون پمپ، ماشین های قلبی ریوی،‌ ماشین های بیهوشی، دستگاه الکتروشوک و … اقدام به ارائه ی خدمات درمانی با بالاترین کیفیت نموده است. کادر پرستاری مجرب این بخش، با داشتن مهارت های ویژه ی کار در اتاق عمل قلب،‌ زیر نظر جراح مربوطه در تمام ساعات شبانه روز و در طی روند ارائه ی خدمات درمانی جراحی در اتاق عمل به عنوان اعضای تیم جراحی در کنار متخصصین جراحی قلب همکاری می نمایند. این بخش به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی نیازهای بیماران جراحی قلب باز می باشد.

 

شماره تماس: 38572442 –  38572441

keyboard_arrow_up