امکان انجام سه عمل قلب در روز در بیمارستان بازرگانان

 امکان انجام سه عمل قلب و 25 آنژیوگرافی

به صورت روزانه در بیمارستان بازرگانان

سیدحسن مهدوی شهری، مدیر دپارتمان تازه افتتاح‌شده قلب و عروق بیمارستان بازرگانان، توضیح که داد که در این بخش امکان انجام روزانه دو عمل و در صورت ضرورت سه عمل قلب وجود دارد و بخش آنژیوگرافی نیز می‌تواند تا 25 بیمار را روزانه ویزیت و امور درمانی مربوط را انجام دهد.

 در ادامه طرح توسعه، نوسازی و تجهیز بیمارستان بازرگانان که در چند سال اخیر توسط اتاق بازرگانی تهران آغاز شده و ادامه یافته است، در پایان آذر ماه جاری، دپارتمان قلب و عروق بیمارستان بازرگانان با پذیرش اولین گروه از بیماران آغاز به کار کرد. دپارتمان قلب و عروق بیمارستان بازرگانان شامل بخش‌های آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی، بخش مراقبت‌های ویژه پس از آنژیو، بخش مراقبت‌های قلب و عروق (CCU) اتاق عمل جراحی قلب باز، بخش مراقبت‌های جراحی قلب باز (ICU OH) بخش بستری قلب و کلینیک‌های تشخیصی و درمانی مربوطه است که با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها تجهیز شده است.

 سیدحسن مهدوی شهری، مدیر دپارتمان قلب و عروق بیمارستان بازرگانان در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه تعداد پذیرش برای یک شیفت کاری، در بخش آنژیوگرافی اکنون حدود 10 تا 12 بیمار است، ادامه داد: چنانچه بیش از این هم مراجعه‌کننده‌ای وجود داشته باشد، زمان شیفت و ارائه خدمات قابل گسترش خواهد بود؛ به طوری که تا ساعت 10 شب ارائه خدمات به 25 بیمار نیز قابل انجام است، از این میان، برای حدود 7 الی8 بیمار نیز قابلیت انجام آنژیوپلاستی وجود دارد.

او در ادامه سخنانش به این نکته اشاره کرد که برای ظرفیت جراحی قلب در هر روز برای دو بیمار قابل انجام است که بنابر شرایط اضطرار این تعداد ممکن است به سه بیمار هم ‌می‌رسد.

 مهدوی در ادامه با اشاره به اینکه افتتاح دپارتمان قلب و عروق در بیمارستان بازرگانان ‌می‌تواند نیاز بسیاری از بیمارستان‌های منطقه جنوب شرق تهران و شهرستان‌های نزدیک نظیر ورامین که فاقد بخش آنژیوگرافی هستند، را پوشش دهد، توضیح داد: بر این اساس، ممکن است برای 60 الی 70 پزشک میهمان امکان استفاده از این بخش برای بیمارانشان فراهم باشد. اما 10 الی 12 پزشک حوزه قلب و عروق به طور ثابت درمانگاه‌ها و مشاوره‌ها را در بیمارستان بازرگانان پشتیبانی ‌می‌کنند.

 او افزود: در تماسی با پزشکان بیمارستان‌هایی نظیر چمران، شهدای گمنام، فیروزآبادی، کاشانی، هفتم تیر و برخی کلینیک‌ها راه‌اندازی دپارتمان قلب در بیمارستان بازرگانان اطلاع‌رسانی شده، و به آنها اعلام کرده‌ایم که ‌می‌توانند برای انتقال بیماران خود به این بخش اقدام کنند و با راه‌اندازی این بخش، دیگر نیازی به انتقال این بیماران به بیمارستان‌های دورتر نخواهد بود. البته بیمارستان بازرگانان فاقد کد 247 است و فعلا بیمارستان‌های دانشگاهی دارای این کد هستند. دارندگان این کد باید تیم کامل موردنیاز برای جراحی قلب را در طول شبانه‌روز در بیمارستان فعال نگاه دارند که فعلا چنین نیازی در بیمارستان بازرگانان احساس نشده است. 

لینک خبرهای بیمارستان در سایت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران

http://www.tccim.ir/story/?nid=66420

http://www.tccim.ir/story/?nid=66396

http://www.tccim.ir/story/?nid=66366

http://www.tccim.ir/story/?nid=66363

keyboard_arrow_up